Sista vfu:n

Var i fredags. Kändes både helt underbart och sorgligt på samma gång. Nu är man färdig eller inte riktigt. Examensarbetet ligger framför mig nu. Men jag känner mig skapligt laddad hehe.
I allafall så trivdes jag kanonbra på förskolan. Alla pedagoger och barn var helt fantastiska. Och till min sista dag bestämde jag mig för att överraska dem lite. Pedagogerna hade många gånger frågat om den bolivianska dansen jag dansa och frågat om jag inte kunnat visa lite hehe. Alltså jag är ju inte den som ställer mig och dansar men nu planerade jag in att göra något crazy.

När det var dags för min sista samling. Kom jag in med flätor och en tinku hatt och en bandspelare och alla satt som tända ljus med nyfikenhet i blicken. Så pratade vi först om indianer över lag och sjöng 10 små indianer. Sen pratade vi lite kring en dans som heter Tobas och så visade jag bilder och de fick tillsammans med mig prova på att dansa lite. Efter det pratade vi om dansen tinku och vi dansade och de fick prova hatten. Mycket uppskattad inslag i den annars så rutinmässiga fredagsmyset de har. Och rykten om lila mig spred sig haha så jag fick gå in till de andra avdelningarna sen och köra lite med dem med men men hehe.
En himla mysig sista stund med min barn på avdelningen  och de hade vad jag såg otroligt roligt att få göra något annorlunda. Istället för frukt hade jag köpt glass (fråga innan) och under tiden de åt så berättade jag att det var min sista dag och att jag skulle tillbaka till stora skolan hehe. till min stora överraskning fick jag en liten avskedspresent av alla på avdelningen. Barnen hade ritat teckningar som pedagogerna samlat i ett fint häfte. Jag blev rörd. Sen fick jagett kort och en bok som pedagogerna köpt. Den hette ritsagor och verkade kanonkul. Min handledare har många gånger utmanat mig att prova på andra varianter vid läsningen och det här verkade kanonkul. Man ritar samtidigt som man läser och så blir det något knas sen hehe.
Jag kommer verkligen att sakna dem alla. Fan... Bästa stället och det är verkligen en underbar handledare som utmanat mig till max i allt jag gör. Herregud. Har haft helhetsansvar sen dag 1 och bara fått mer och mer uppgifter.....Kanoners. Nä nu blir det lite plugg inför morgondagen. hej hopp.....


Foto som den andra avdelningen tog.....


Kommentarer
Postat av: Eagle5Blanco

Trevligt att höra att du har haft en underbar dag med barnen. Lycka till med tentan! kram kram.

2010-10-17 @ 13:52:09
Postat av: Karin

Härlig ide, härlig människa ( du alltså!:)

2010-10-17 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0