New Moon för andra gången........

Så var det gjort igen för andra gången. Pratar om New Moon filmen. Sawbuddy och jag fick ett infall i går kväll och gick och såg den igen. Alltså gud vad jag älskar den filmen. Undrar om folket i salongen störde sig på oss. Vi satt och typ garva varje gång vi såg bara överkroppar haha. Även denna gång fick jag en tår i ögat vid en speciell scen. Slutet är speciellt känsloladdat och det är nästan att man byter team hehe

Handling
Filmen handlar om människan Bella och vampyren Edwards omöjliga kärlek.

Om filmen

I början hade New Moon tänkts att spelas in den 23 mars men sedan berättade Jackson Rathbone - som spelar Jasper Cullen - att repetitionen gick så bra att de flyttade inspelningen en vecka tidigare än den utgivna datumet. Alltså började New Moon att spelas in den 16 mars istället.
Filmen spelades in i Vancouver, Kanada och i Montepulciano, Italien, Först hade Summit Entertainment bekräftat att New Moon skulle spelas in i Volterra - samma plats som i boken - men senare bytte de till Montepulciano eftersom de tyckte att det var finare där.

Vanessa Hudgens berättade att hon låg i förhandling om att spela varulven Leah Clearwater, och att hon gått på uttagningen, vilket sedan visades att det bara var en lögn från hennes sida. Producenten och författaren för Twilight nekade till detta och berättade att om hon gått på uttagningen kan de inte ha varit deras, för att de inte varit i kontakt med henne.


Kommentarer
Postat av: Mia

De här filmerna har verkligen slagit igenom på sistone. Alla pratar om dem! Man kanske borde ta och kolla efter om det är någonting att ha. Tyvärr verkar de inte vara min typ av film - som med alla andra omtalade filmer. Jag som inte ens ha sett Sagan om ringen-triologin ännu. Haha

2009-11-30 @ 15:06:28
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0