Vikarie

Idag fick jag mitt första jobb från vikariebanken. Blev helt paff när de ringde från en förskola och ville ha vikarie.  En mångkulturell förskola någonstans i stan. Jag som inte brukar ha svårt för att prata med människor och visa framfötterna fick det otroligt tufft här. Ingen berättade någonting för mig så jag fick sköta mig själv från morgon till att jag slutade. Så ska det ju inte vara. Men men.... NU har jag slapat hela kvällen. Är totalt död efter allt. Skönt att skolan snart är slut. Då har man ju bara 1,5 år kvar tills man är färdig. Ännu skönare är att den förbannade uppsatsen är FÄRDIG.

NU ska jag äta godis....

OVER AND OUT

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej gumman.

Vad duktig du är som varit ute och vikarierat. Av erfarenhet vet jag att du kommer att möta många platser som du gillar och många platser som kommer att bli som denna. Jag har själv varit på ett par stycken där jag har kännt mig som du måse gjort idag. Jag förstår inte att det får förekomma, men det gör tydligen det. Kämpa på vidare med vickandet och tänk på att alla förskolor inte är som denna som du varit på idag.

Tusen kramar till dig från Marie.

2009-05-29 @ 07:50:09
Postat av: Annlei

Vad kul att du har fått vikarierat men intehur du blev så dåligt motagen. Hoppas att det blir bättre på nästa ställe du kommer till.

Kram

2009-05-30 @ 18:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0