Skräckfilmsfredag

Olle skrutten var som sagt hemma med mig hela dagen i går. Lite däven var han ju men hade inte alls så hög feber som dagen innan. Efter diverse städbestyr så tog vi en liten tur till Åby kondis där vi satt och mumsa lite. När satt där och njöt av våra bullar så kom jag helt plötsligt på att vi skulle få främmande på kvällen och att vi inte hade något gott att bjuda på eller någon frukost till dagen efter. Frågade Olle om han orkade därefter slängde vi oss in i bilen och for till Maxi där smått och gott inhandlades. (chips, läsk och godis) Köpte även en spargris i porslin till Olle som man skulle måla själv. den gjordes med en gång när vi kom hem och resultatet blev jättefint. det enda jag hjälpte till med var att måla dit ögonen och näsan, annars gjorde han hela själv. Ahhh


Olle med sin bulle och festis på Åby Kondis



Spargrisen som Olle målade       

På kvällen kom Karin och vi laddade inför det som komma skulle med lite kaffe och te haha. När ungarna väl somnat var det dags för lite Saw 3. Jag kan säga att visa scener är inte alls för trevliga och mestadels satt jag med en kudde över ansiktet haha. Speciellt en Scen är sååå otäck. Har inte sett hela men hört ljudet och det räcker Usch....Jag fattar inte varför man utsätter sig för såna här filmer när man ändå är skitskraj både innan och efter. men jag känner att har jäg sett 1:an så vill jag se resterande. Nu är det bara 4:an och 5:an kvar. Ja ja vi var nog rätt skraja efter så vi såg lite på Animal Planet för att lätta upp det lite. Fy bubblan.......                                        

Tobin bell som Jigsaw

Framsidan på filmen. Usch....

Otäck scen från filmen. Blunda nästan hela. Ahhh
Säger bara stackars jävel där i kedjorna

Läste på en sida på internet att saw är baserat på en sann historia. (Hjälp ahh)
John P.St. John var en detektiv som arbetat i 43 år som morddetektiv 1943-1993. Smeknamnet Jigsaw John fick han för ett brott han löst där offret var upphackat i pusselstil. Namnet fastnar på grund av att han kunde lösa så många fall  bara genom att piecing saker tillsammans och med hjälp av hans uppenbara överlägsna intelligens. När han avgick från polisen dog han ganska snabbt av komplikationer av lunginflammation Detta är en mycket fascinerande berättelse, och jag kan definitivt se delar av den som inspiration till SAW. Jigsaw har samma namn, de båda är involverade i ohyggliga mord och båda är mycket duktiga på vad de gör, innan de båda dör  i cancer. Skillnaden är att den verkliga Jigsaw löste dem och den påhittade gjorde dem. Vad tror du?  Kan detta ha varit inspirationen till saw filmerna

OVER AND OUT...................

Kommentarer
Postat av: Karin

usch får backflashar från filmen, undrar hur fyran och femman är. kan de verkligen hålla måttet:?

2009-03-07 @ 15:35:33
Postat av: Anette

Hmmm, undrar vad jag gjort för fel som ALDRIG har förtjänat en filmkväll :(

Ha en mysig helg o hälsa ligan :)

Kramen

2009-03-07 @ 18:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0