Snickarglädje.......

Änligen har jag påbörjat mitt KU arbete. Var i skolan hela dagen och äntligen äntligen är jag nästan färdig med en sak. (bättre sent än aldrig hehe). Från början var min idé att jag skulle göra en bok med träomslag och i boken massa bilder som jag målat/ritat. Men jag kom fram till att det är ganska svårt att göra en bok med bara 4-5 sidor som dessutom ska se bra. Så det jag kom på då var att göra en pärm, och det är den jag gjort i dag. (Imorgon ska jag börja rita) Anneli i gruppen kom också till skolan bara för att hjälpa mig. Tack Anneli!! Hade du inte kommit så hade jag nog fortfarande stått med hammare och nubb i näven och sett blond ut hehe. Nä vars. Det var jättesnällt att hon kom och det var skönt att bolla idéer med varandra. Pärmen är som sagt inte riktigt klar än men nu tänkte jag koncentrera mig på att bli färdig med bilderna som ska vara i. Men kanterna ska slippas och den ska lackas och så ska jag bränna in någon text på framsidan. Ni får jätte gärna komma med förslag på vad jag kan skriva på utsidan av pärmen. Men bilderna jag ska rita ska handla om en flicka som är ensam, missförstådd, utanför med mera. Jaja ni förstår nog
Men så här har min dag sett ut idag.

Mäter ut lädret till baksidan av pärmen


Skär till lädret. Titta så nära jag är fingrarna



Mäter ut pärmgrejen 


Ryggen till pärmen färdig



Limmar ena delan av pärmen hehe

 


Koncentrerad på spiken



Se så glad jag är när jag skruvar, nääääääää


Nästan färdig. Kom gärna med förslag på vad jag kan ha på framsidan



Nä nu ska jag gå och påbörja ritandet innan kidsen kommer hem.

Bara 17 dagar kvar till tävlingen. Tjo hooo



 


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh det blev ju jättebra =) Vilken smart idé det där med pärmen. Rock on! :P

2009-03-24 @ 15:54:51
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: carro

Vad duktig du är vännen, det där hade jag aldrig kommit på själv!!!

kram

2009-03-24 @ 19:27:29
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Marie

Så himla duktig du är Jenny! KRAM

2009-03-25 @ 07:24:34
Postat av: Anneli

Du är så duktigt och kreativ

kram

2009-03-25 @ 15:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0