Kolmården

Först några bilder från Liseberg. Kortet där jag skriker mest och högst måste jag först scanna in, så det lär väl dröja ett tag men här nedan är några andra


Olle och Tuva i karusellen små grodorna




Hej hopp




Tuva i kaninresan




Olle i kaninresan





Vink vink





Linus åker kaffekoppen





Hmm ja du, Funny bunny kanske





Innan vi ska åka hem. Trötta




I går köpte vi ny utrustning för vårt geocachande. Helt sanslöst vilka idioter vi är. Först en GPS ca 4200 kr. Hmm som om man hittar fler cacher då eller. Sen en bilnavigator 1500 kr. Så att vi inte ska åka fel väg hehe. En dyr hobby som sagt men det är ju himla kul. Vi får se en himla massa fina platser och så får vi vara ute mycket i naturen. Nu har vi också lärt känna några andra cachare i kolmården. Via mail har de bjudit hem oss på fika. Jag skrev tillbaka samma sak. Får väl se vem av  oss som åker först. Troligtvis inte jag. Är för blyg.



Idag var hela familjen på kolmården igen. Så himla mycket folk. Det var bilkö ca 1 km innan vi kom dit. Hmm bra början liksom. Men vi har ju årskort så vi knallade bara rakt in. Skönt. Hyrde skrinda till kidsen och till en början gick allt bra. De satt stilla och allt. Precis innan vi skulle hem så blev Olle jätteledsen för att vi inte hade gått in i någon souvenirbutik och tittat på mjukdjuren. Han visste inte att jag i smyg köpt en giraff till honom och en elefant till Tuva (som de skulle få på kvällen). Men i allafall. Går mot utgången och helt plötsligt så vrålar Olle helt hysteriskt och tårarna bara sprutar. För att vi skulle stanna och vända om så hade han stoppat in handen under skrindans hjul, och vi körde över den. Det blödde kanonmycket och först trodde jag att fingret var av men efter lite tvättande och plåstrande så såg vi att det bara var rejält skrapat. Fröst fick han lite ovett för att han stoppat handen där, men sen kramades vi och både han och Tuva fick sina mjukisdjur. Olle döpte sin till Bosse och Tuva sin till Melli. Åkte också linbanan. En upplevelse för barnen. Jag tyckte bara det var otäckt. Stillsamma lekar hemma och efter bollibompa somnade skruttarna med en gång. Vilken dag alltså. Höjdpunkten på Kolmården var att se den två månader gamla gorilla ungen Echo. Så söt där han satt på mammans rygg.  Annat skoj var de två getterna på barnens lantgård som jag blev lite kär i. Satt länge där och myste. Nu är det kaffedags. Så Good bye for denna gång.

Over and out





De två getterna





Olle och Tuva åker jeep





Elefanterna äter. Ser ut som att han ler...





Gorillaungen Echo. Se så liten

Kommentarer
Postat av: Karin

åh va mysigt med kolmården, gosedjur och klämda fingrar! Nävars tur att det inte var allvarligt.

och som vanligt älskar jag dina bilder och du har fan rätt! Elefanten ler!!!

ses imorrn...ska bli så kul å äntligen se dig!

2009-07-29 @ 22:49:04
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0