Caching gånger 11

Gröngölingarna i Team Garbo gav sig ut på geocaching i dag. Sammanlagt blev det 11 stycken. Inte illa för att vara nybörjare. Det har varit många spännande platser att se. Ett av dessa ställen var Ödekyrkan i Kolmården. Där höll vi på att leta ganska länge. Sen kom vi på att vi var tvugna att gena genom en hage för att komma rätt haha. Hästarna undrade säkert vad det var för lustiga varelser som sprang omkring där.  Vår första fikapaus intogs på en liten ö i Stavsjön. För att komma till ön så var vi tvugna att gå på isen. Fattar inte att jag vågade. Är ju så rädd för att ramla igenom. Var lagom darrig i benen efteråt. Usch hemskt......... När vi hade tagit vår 10:e cache så ville Linus åka hem, men jag tjatade på honom att vi även skulle ta den som låg vid Holmsjön. Nu i efterhand kan jag ju säga att jag bittert ångrar detta. I snårig terräng gick vi ca 2 km (om det inte var mer) och jag var halvt hysterisk över att aldrig komma fram. Väl framme hittade vi cachen lätt. På tillbaka vägen så skulle vi följa våra fotspår, vilket var lättare sagt än gjort. Blev faktiskt lite oroliga men vi tog det dock lugnt. Hade ingen som helst aning om var vi var, men med lite logiskt tänkande, mycket skratt och korta intensiva språngmarcher hittade vi  till slut tillbaka till bilen. Men vad hände då? Jo, vi satte oss fast med bilen i snön och kom ingenstans. Är det inte typiskt. När man väl hittar bilen så kommer man inte därifrån hahahaha....Skam den som ger sig.  Efter många svordomar och lite granris och filtar under hjulen så lyckades vi även lösa detta lilla problem. Snacka om att man var glad att återse sitt kära hem... Firade med en kopp kaffe.



Ja det var ett äventyr som heter duga. Har ont i muskler som jag inte trodde jag hade. Visst är det bra att röra på sig, men den där löpningen vid Holmsjön tog priset. Har aldrig varit så trött och svettig i hela mitt liv. Kinderna är fortfarande lite rosiga hehe.

Avslutade kvällen med att måla lakan till sagorummet. Tjo hoooo vad skoj. Det tog 3 timmar och färgen jag använde tog slut. Irriterande... Fick använda ungarnas vattenfärg till resten. Är inte nöjd med resultatet men det får duga.......



Kommentarer
Postat av: kakan

ser ju jätteäventyrligt ut!!! cool hobby. som jag sa, har aldrig mött någon som sysslat med det tidigare:)

2009-02-17 @ 19:04:33
Postat av: Anette

Vilken härligt bild på dig o mannen :)

2009-02-18 @ 22:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0