Sprängande huvudvärk

Har legat i sängen sedan 4 tiden. Tycker lite synd om mig själv för att jag har så ont i huvudet. Är lite känslig för väderomslag och fick antagligen när det började blåsa. Vi har varit ute på en caching tur idag. Sammanlagt blev det 22 stycken. Inte så illa hehe. Men jäklar så ont i benen jag har nu. Vi har skenat som jävla bergsgetter upp och ner i olika branter. På ett ställe var jag riktigt rädd. Hägde på ett omkullfallet träd och dingla med benen några meter över marken. Hade någon sett mig så hade de fått sig ett rejält skratt. Men så är det alltid när vi är ute på våra turer. Vi väljer alltid fel vägar och får gå i onödan. Tuffaste stället var vid de två planen som står uppställda vid E4:an mot Linköping. Jäklar så liten man kände sig när man stod under dem. Bilisterna som åkte förbi måste ha undrat vad vi pyssla med hehe. Jaja det ar en skojig dag trots huvudvärken nu. Får se det som en liten övning eftersom jag nu börjat kursen utomhuspedagogik.  Mer om det snart......


Kaffe är alltid gott




Stora plan. Linus sitter vid ena fundamentet. Hehe




Klockstapel i  Åtvidaberg. Trevlig plats


Så till gårdagen. Började kursen utomhuspedagogik vilket innebär att jag nu ska vara ute en himla massa. ( Å jag som frysr jämt). Det verkar kanonskoj och jag tror inte jag kommer ångra att jag valde det. Har rätt så mycket naturvana men man vill ju hela tiden lära sig nya saker. På introt gick vi igenom vad vi ska göra under kursen. Bland annat v.35 hjärt och lungräddning, brandskyddsutbildning och livräddning på badhuset. (fan måste man fixa sig så man kan visa sig i bikini ahhh). V36 läger ute vid Mela där vi ska paddla kanot och sova ute. (så kuuul). Men först och främst ska vi börja med att åka till Ågelsjön i morgon där vi ska diverse roliga saker. Har inhandlat ett svindyrt men förhoppningsvis bra regnställ,( funderar på att lämna tillbaka och köpa ett något billigare) kåsa, bestick, packpåsar med mera. Det enda som behövs nu men som jag lånar av Linus tills jag köper mig en egen är en bra vandringsryggsäck. Skor har jag redan. Skönt det. Jaja känns i allafall som att man har det som behövs för att klara sig ute. Men nu känner jag mig lite sömnig i ögonen.

Over and out



Bestick och två olika sorters kåsor hehe

Kommentarer
Postat av: Kakan

Påminner en om scouterna...du får smuggla med mig i ryggsäcken nån gång...:)

2009-08-19 @ 09:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0