Ågelsjön

I går hade vi vår första heldag ute. Vi var vid Ågelsjön som ligger precis utanför Åby. Skönt det. Tog bara 7 minuter med bil haha. Racerfart haha. Jaja, väl på plats så delade Martin ut utrustning som alla skulle bära med sig. Blev en hel del och i vår grupp var vi bara 4 stycken medans de andra var 7. Starka som vi var så gjorde det inget hehe. På första stoppet vi gjorde så skulle alla grupper göra ett varsitt vindskydd. Att göra vindskydd är ju lätt men vi komplicerade det så Martin fick hjälpa till lite och resultatet blev enkelt och bra. Här fikade vi också innan vi fick göra diverse övningar för att lära känna gruppen bättre. Mycket skoj. Har nog aldrig skrattat så mycket på länge. Efter yyterliggare en vandringsetapp så stannade vi högst upp på ett berg med underbar utsikt. Där gjorde vi lunch (makaroner och korv). Äckligt i vanliga fall men nu smakade det kanonbra. Efter lunchen vandrade vi tillbaka utanför spåret och stannade vid vissa platser för att prata lite. Bland annat fick vi presentera gruppen och vad vi lärt oss om varandra under dagen. Kände mig lite sprallig när jag kom hem och pladdrade på som bara den. Till slut fick familjen nästan sätta munkavel på mig. På kvällen blev det en snabbis till Ica maxi för att köpa gummistövlar. Rea på TRETORN så det var bara att passa på. Känner mig rustad nu hehe.

Over and out


Vårt vindskydd...





Matlagning på berget





Mums mums.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0