Svamp....panik......

Idag på min rast bestämde jag mig för att gå och ta en cache som låg ca 700 meter från förskolan Ca 60 meter. Snabb koll på klockan, fan fick springa som en gris längs väggrenen, sen vidare upp i skogen. Några meter från gömman skymtade jag något gult KANTARELLER. En sjujävlar massa kantareller OCH JAG HADE INGEN PÅSE SÅKLART OCH SKITBRÅTTOM. JJJJÄÄÄÄVVVLLARRR.....
Jaja ner och logga den och sen snabbt tillbaka. Kommer in flåsande och röd på förskolan som en lite griskulting ögonen lyser med stirrig blick. Svamp är det enda jag frå fram...
Alla i kör: VA....
Berättar snabbt  och någon minut senare sitter jag och kokerskan i hennes bil på väg till guld klimparna.
Hittar nästan en ICA påse full (som vi ska äta i morgon)

Ångrar nästan ihjäl mig att jag inte kunde hålla käft höhö...

Over and out

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, var det därför ni hade så bråttom igår när ja hämtade Lukas....hahaha!

2011-09-09 @ 08:55:12
Postat av: Karin

hahaha sånt är humor!

2011-09-10 @ 21:16:05
URL: http://lejonkaka.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh vad härligt med en massa kantareller och tänk vilken lycka för barnen att få provsmaka detta till lunchen :) Gulligt av dig och ni måste ha en väldigt gullig kokerska som har ett matlagningsintresse :) KRAM på re

2011-09-12 @ 21:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0