Black Swan

En psykologisk thriller som jag och Karin såg i går på bio. Verkligen en film som fick en att känna obehag på precis rätt sätt. Fy fan... var jävligt skrajsen när jag kom hem och kröp i hop i soffan som en liten mus. Inte blev det bättre av den lilla sawdockan som satt på sin lilla röda cykel och blängde på mig. Usch...
Jaja.
Karin: Haha du pillade väl inte nagelbanden i går kväll. Uuu

Black Swan handlar iallafall om Nina, en balettdansös som vigt sitt liv till att bli bäst. När förra stjärnan Beth falnar står Nina på tur för att bli nästa stora namn. Med huvudrollen i en alternativ version av Svansjön måste hon lära sig att båda dansa som den vita svanen (något hon alltid bemästrat) men att även ta sig an den svarta svanens passion och kraft (något som är mycket svårare för henne).

Med redan hög press på sig själv och nu ytterligare en utmaning samtidigt som hon misstänker att den nya dansaren Lilly försöker sätta henne ur spel sjunker Nina längre in i sitt redan alarmerande tvångsbeteende som åtföljs av starka hallucinationer. Snart vet hon inte vad hon ska tro på och var gränsen går mellan verklighet och
(mar)dröm.

En av skådespelarna i filmen Vincent Cassel. En av få skådespelare som jag tycker gör sig väldigt bra på vita duken. Mycket attraktiv...... 






Nathalie Portman......



Kommentarer
Postat av: Karin

Ja huh! Läskigt! Tur att de bredvid inte slog ihjäl oss när vi skrek till:)

2011-03-28 @ 14:18:39
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0