Utställningen "Hästmannen"

Är just nu ute på praktik och ska vara det i 2 veckor. I den här kursen hade vi som uppgift att ta med barnen på någon estetisk upplevelse och jag valde att ta med några barn där jag är på utställningen om "hästmannen". I går var den stora dagen äntligen kommen. Tillsammans med min vägledare så åkte vi med 5 stycken barn och det var faktiskt jättekul. Bara bussresan i sig var en stor upplevelse för dem. Men i alla fall. Utställningen dramatiserades av 2 stycken pedagoger som arbetar på arbetets museum och det var kanon bra. Efteråt fick de även skapa sina egna djur av potatis och stickor i olika färger och det tyckte barnen var kanonkul. Lite senare när vi satt och åt vår matsäck så frågade vi vad barnen hade gjort idag (Utvärdering) och fick dessa svar haha

Vad har vi gjort i dag?
-
Sett vatten
- Åkt buss
- Lekt
- Ätit
- Gått

Haha inte de svaren jag hade tänkt mig precis. Men deras konstupplevelse var ju där på plats när själva visningen var. Efteråt så kommer de ju bara ihåg allt det andra vi gjorde. Jag är i alla fall toppen nöjd att jag tog med barnen på detta.
Har själv sett utställningen förut och blivit berörd av Stig- Anders liv. Efter det blev jag ju nyfiken på hur pedagoger kunde dramatisera och anpassa en sådan utställningen till små barn. Men som sagt en toppen dag och pedagogerna på arbetets museum var verkligen kanon duktiga. Men men... Nu är det dags för mig att avsluta min lunchrast. Skriver igen lite senare.

Potatis djuren som barnen fick skapa. Fina eller hur?

OVER AND OUT..........

Kommentarer
Postat av: Karin

superfint potatisdjur, ett konstverk!

och väldigt bra initiativ Jenny!

2009-03-04 @ 19:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0