Gråt och skratt

Blev det mycket av igår. Satt och såg nationaldagsfirandet på skansen på tv och när nationalsånegn skulle sjungas så fick jag klump i halsen och börja grina. Fan är så känslig haha men tycker vår  nationalsång är så vacker. Som nationalsång är den unik i världen, då den är den enda nationalhymnen som även inkluderar sina grannländer. Det ni......


Här är hela sången:

Du gamla, du fria du fjällhöga nord. Du tysta du glädje rika sköna! Jag hälsar dig, vänaste land uppå jord. Din sol din himmel dina ängder gröna. Din sol din himmel dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar, då ätrat ditt namn flög över jorden. Jag vet att du är och du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i norden.


Jag städ vill dig tjäna mitt älskade land, din trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand. Din fana, högt den bragderika bära. Din fana, högt den bragderika bära.


Med gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för sverige, den kära fosterjorden. Jag byter dig ej, mot allt i en värld.
Nej, jag vill leva jag vill dö i norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i norden



Kvällen bjöd också på en massa skratt. Magnus Betnér´s Tal till nationen visades 5:an. Fan vad jag garva. Han är ju helt underbar alltså. Störtskön. Nästa gång han kommer till Norrkan ska jag gå och se.



Aahh får ju inte missa. På dan var jag på stan med Karin. Haha provade duschmössor på Lagerhaus. Vilka olika konstiga det finns hehe. Karin du borde köpa den som såg ut som en tvättmaskin hehe.

Nä kaffedags nu och snart ska kidsen hämtas.

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0