En riktigt mysig helg

I fredags 5/11-10 var frösta gången som mina underbara juveler sov i lägenheten. Efter diverse mys och bolibompa tog det en bra stund för dem att somna. Var tvungen att ryta i till slut och då somnade de på studs. Sara kom förbi en stund och vi såg idol noch pratade om bulor och stora saker hehe.... gissa vad..


Lördag 6/11-10
Efter frukost åkte vi tillsammans med min mamma till IKEA. Inhandlade lite småsaker till köket. Olle och Tuva fick ett varsitt Stoooort gosedjur i present av mormor (inflyttningspresent el halloweenpresent). Grymt mycket folk och man undrar om männsikor inte har något liv, mig inberäknat. Usch helt hysteriskt....

Mcdonalds på hemvägen... Gott gott

På kvällen hade vi halloweenmys. Fixade gröna popcorn med karamellfärg och spökade ut oss. Himla trevlig. Linus kom förbi en stund och vi såg på tv och drack kaffe. Har absolut ingen aning om vad programmet hette men Di Leva var med. När Linus skulle gå sen så tyckte jag att det luktade rök i trappan+ att hissen inte fungerade. Fick lite obehagskänsla och vi tittade efter vad som stod på. På bottenvåning stod poliser och brandmän och en jädrans massa annat folk. Det visade sig att några barn 10-12 år busat med eld i tvättstugan. Då börjar man ju undra var i helvete som gått snett i uppfostran. Fattar de inte vad som kunde ha hänt. Jag bor på 8:e våningen och har småbarn, var skulle jag tagit vägen. Oansvariga jävla föräldrar. Fan ta er som skiter i era barn.
Jaja i allafall följde jag dramat från min balkong sen som värsta nyfikna kärringen. Stod i full mundering i kylan. Intressant kan jag säga att höra polisen prata med ungdomarna men även höra föräldrarna när de kom. En mamma kom direkt från en fest och jag bara WHAT... Lämnar hon sin son ensam och går på fest. Kunde knappt hålla mig från att skrika något på balkongen men höll mig haha. Sov oroligt den natten.......
Förbannade ungjävlar och föräldrar....

Söndag 7/11-10
Slappar och pysseldag med mycket kaffe





















Kommentarer
Postat av: Karin

Huh!

Du får allt inhandla din stege då.

Ja vad fan händer med människor egentligen!

Himla bra bilder förresten!

och det är rätta takter hehe, stå på balkongen och spana på händelserna, det får vi göra snart:)

2010-11-08 @ 11:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0