Mona Sahlins väska...

Kom på en sak hehe. I går innan jag åkte in till skolan för att delta i en Workshop om språklekar så såg jag Vakna med the voice på tv. Gudrun Schyman var gäst och programledarna frågade henne om hon följt debatten om Mona sahlins väska. Gudrun brydde sig inte hon ansåg att det fanns värre orättvisor att oroa sig för. Braaa. Men gick fan nästan i taket. För er som inte vet så har Mona Sahlin fått en Louis Vuitton väska värd 6000 :- Men oj då. Det har blivit rejält omdebatterat och några idioter menar på att det inte ser bra ut för att hon är socialdemokrat. Det kan leda till att vanligt folk också känner att de måste ha sådana dyra saker... Ee vadå vanligt folk. Jag springer inte direkt och köper en ny väska för att Mona Sahlin fått en. AAAAA. Katerina Janouch sexrådgivaren menar att man inte ska skylta med en sådan här väska  när en massa folk i Sverige blivit av med sina jobb och att den röda dyrgripen kankse sticker i folks ögon.
Men alltså har inte folk annat att göra än att bry sig om vad folk har för accessoarer. Det finns som sagt andra orättvisor i världen att lägga sin energi på. Kan inte tänka mig att halva sverige sitter hemma och är avundssjuka på att hon fått en dyr väska. Att de ORKAR.. Jaja blev bara förbannad. Nu drar jag


Kommentarer
Postat av: Karin

ett ord i rättan tid!

2010-02-07 @ 17:29:01
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0