Kiel-X

Så var andra kryssningen avklarad. Haft kanonkul fast jag varit lite dålig. Under fredag och lördag kväll var det gratis tjejaktiviteter så plockning och färgning av ögonbryn, lackning av naglar samt sminkning hann jag med. Toppen. Har man varit fin också hehe. Idag har jag i allafall varit mer död än levande. Så trött på mumintrollets seminarium hehe. Nu en kort sammanfattning

Fredag 16/4 - 10
Åkte från Norrköping 10.00. Askul på bussen och mycket vin blev det. Ja som inte dricker vin var skapligt lullig när det var dags att gå ombord hehe. Jaja. Packa upp snabbt sen träffades alla uppe vid buffén och som vanligt åt jag mest. Efter det blev jag dålig. Kallsvettig och illamående så vid niotiden gick jag och ungarna och la oss. Fan vad skumt. Blev lite orolig över skiten.

Lördag 17/4 - 10
Uppe med tuppen. God frukostbuffé och ungarna älskade pannkakorna. (ja med hehe)
Gick iland vid nio och i samlad trupp åkte hela bussen till CITTI, stället där all alkohol inhandlades. Kan säga att det blev en hel del hehe. Jag var i himmelriket. Tjo hoo. Därefter blev det lite fri tid i Kiel. Shoppade och åt lunch innan vi åter gick ombord på båten. På kvällen åt vi lite finare mat. Kan ni tänka er lilla jag som varken äter fisk eller skaldjur åt hummer cocktail med rysk kaviar och rysk dressing. OOO vad gott (icke) Tur det fanns en himla massa vin att skölja ner det med hehe. Men nu har jag provat i allafall.
Även denna kväll gick jag och la mig tidigt med barnen. Hade feber och mådde inte bra i magen. Men innan hann vi med en snabbis till taxfree där parfym och en varsin sak till barnen inhandlades..

Vaknade på natten av att de sökte någon bland passagerarna som var läkare. Lite otäckt. Fick reda på dan efter att någon hade dött under natten i en hjärt attack. Usch stackars anhöriga.


Söndag 18/4 -10
Ja har inrte så mycket att skriva om den här dan. Vi åkte hem. S´tannade till på vätterleden och åt lunch. Sen var det soffan som gällde resten av kvällen. Vi var alla såååå trötta. Skruttarna var så duktiga under resan....

Men nu är det natten som gäller. Bilder kommer senare.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Karin

men gud, vad otäckt med den döda.

Och äckligt med hummerstjärten, annars låter det ju skoj resa. Tack för idag, jättekul på stan med dig:)

2010-04-20 @ 18:06:15
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0