Fortfarande ledsen men hoppets låga lyser

Återigen sitter jag här vid datorn. Dock inga tårar som rinner nu. Har redan gråtit hehe. Men jag är långt ifrån glad och det där som jag skrev i går att något kramar sönder mtt hjärta finns kvar. Ångest och smärta är två ord som beskriver hur jag känner mig. Försöker att vara stark men inte alltid jag klarar det. När jag är ledsen blir jag lätt destruktiv. Känner inte igen mig själv nu. Jag som alltid brukar vara den glada spralliga. Inte bra, inte bra. Ska verkligen försöka ta mig i kragen och rycka upp mig nu. Inget blir bättre av att gå omkring och vara ledsen. Pratade med en förut om att man inte bara ska se begränsningar utan även möjligheter, och så är det ju faktiskt. Inget är omöjligt men det kan ta lite tid att komma dit. Men nu har jag ett mål som jag ska försöka att fokusera på och det är att se  till att mina drömmar besannas på ett eller annat sätt. Allt kanske inte blir som jag vill men det kan ju knappast bli sämre.  Ni som känner mig vet vad jag pratar om. Men för att jag inte ska tänka på tråkigheter resten av kvällen har jag fyllt i en ny lista igen hehe.


Ska rensa hjärnan nu med lite kaffe.

Over and out


1. Hur gammal är du om fem år? 32, tyvärr
2. Vem var den sista du träffade? Min mamma
3. Hur lång är du? 161 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Twilight
5. Vem ringde du senast? Det tror jag bestämt var till min mamma det.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det minns jag inte. 
7. Vad är dagens planer? Fredag kväll hmmm säkert inget roligt i allafall
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på till vem.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambos.
10. När såg du senast din mamma? nyss
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/gröna
12. När vaknade du idag? 05.55
13. Har du någon gång hittat en katt? Njae det tror jag inte.
14. Vilken är din favoritplats? Sängen, var annars
15. Vilken plats föredrar du minst? Något ensamt, trångt ställe.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ja du, den som det visste
17. Vad skrämde dig som barn? Spöken
18. Vem fick dig att skratta senast? Tjejerna i gruppen
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja det är jag.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär numera.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan så klart haha
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? O ja. Har lätt för att spy.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor
26. Är du social? för det mesta
27. Vilken är din favoritglass? Viol
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Lösa lånen och göra slag av mina drömmar
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Jaaaaaa
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe vad annars
32. Sover du på någon särskild sida? Oftast på rygg
33. Kan du spela poker? Ja jösses
34. Tycker du om att mysa? Mm med rätt person är det underbart
35. Är du en beroendemänniska? Kan jag inte svara på
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nix.
37. Vill du ha barn? Har två men kan tänka mig fler
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska dugligt, tyska skapligt, spanska, förstår jag men vill lära mig mer
39. Har du någonsin åkt ambulans? hmmmm
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, så underbart
41. Vad spenderar du helst pengar på? teknik
42. Äger du dyra smycken? Nja har några dyrgripar
43. Har du någon gång testat narkotika? Inte direkt men har alltid velat prova
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe och ahlgrens bilar
45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte
46. Välj ett ärr på din kropp? På benet efter en hund som bet.
47. Vad har du för ringsignal? You´re lying - Aventura
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja några saker finns kvar
49. Flirtar du mycket? Nja hmmm säger inte mer
50. Vart togs din profilbild för din blogg? hemma i mitt vardagsrum
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan allt bara jag vill
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, svårt det.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Kurslitteratur.
54. Läser du dagstidningen? Bara när mamma lämnar den till oss
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nja, räknas Veckans nu
56. Dansar du i bilen? Ja som bara den
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar inte på radio, bara mina cd skivor
8. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Por un segundo
59. När var du i kyrkan senast? Ja hmmm mycket länge sen

 


Kommentarer
Postat av: Kakan

Viol! men kompis jag gillar också violglass...ännu en grej...kanske ska stå i armhålan på tröjorna:)

Håll ut!!

2009-10-09 @ 18:38:58
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0