Lång sammanfattning

Ja ¨så var det åter dax för en lång sammanfattning över allt som hänt. Det har varit en händelserik helg och vi har haft fullt upp. När jag haft minsta lediga minut över så har jag inte haft ork att gå upp till bloggen utan bara stupat ner i soffan för att få några sekunders vila. Börjar bli gammal hahahaha

Torsdag:
Tuva fyllde 3 år. Upp tidigt för att överraska med presenter och lite mys vid sängen. Mycket uppskattat. Slutade 15.30 på praktiken och då var det raka vägen till förskolan för att hämta skruttarna. Första gästen (Karin) kom 16.15 och mor och far strax efter. Lite stressigt men mamma hade varit snäll och hjälpt mig att göra tårtan. Skönt också att det inte kom flera idag. Var som sagt helt slut. 
På kvällen fick Tuva bestämma vad hon ville äta och då blev det Mcdonalds (kunde man tro annat). Sedan vidare in till Folkets Park där vi träffade Sussi och Bullen med flera. En överlycklig Tuva åkte karusell med pappa Linus och Karin och jag drog lite virvelvind. Ingenfart i den, blev lite besviken. Eller vad säger du Karin haha? Sent i säng för ungarna och därefter stupade man själv.


Tuva på väg till dagis





Karin hjälper Tuva med Fifi




Tårta är gött


Fredag:
Vaknade första gången vid 4 och var så pigg samtidigt som jag var nervös. Somnade som tur var om en liten stund men kvart i sju kunde jag inte ligga kvar utan försökte tyst som en mus göra allt i ordning inför dansuppvisningen. Tydligen var jag inte tyst nog för Karin vaknade. Haha stackarn hade sovit i vardagsrummet och vi hade inte dragit för gardinerna så det var både varmt och soligt redan så dags. Ja men i allafall. Dansuppvisningen var i Gusum och det gick åt skogen. Scenen var pytteliten. Kändes som att den var 2 gånger 3 meter om ens det. Ahhh så arg på mig själv. Glömde steg och sen snubbla jag nästan på en bjällra från killarnas stövlar. Och allt detta finns på film. Kan det bli värre. Nääääää. Så länge har man ju för fan dansar att man ska kunna anpassa sig någorlunda till den scen man ska vara på. Och jag har nog Aldrig glömt steg förut så pass mycket att det syns. Fan fan fan............... arg
Mirja (syrran) kom med familjen på kvällen och vi grilla ihop. Tuva fick en jättesöt klänning. Kan behövas så hon blir lite mer flickig. Mor och far kom över lite senare när vi hade ätit och vi drack lite kaffe. Jag hoppade studsmatta som en galning med Simon, Mirjas äldsta son. Blev så yr och illamående efter. Kändes som att jag hade druckit alkohol i flera dagar haha. Stupade även denna kväll i säng. Älskar verkligen att sova ahhhhh


Trött och yr efter mycket studsmattehoppande haha



Lördag:
Olle var på sin första fotbollsträning. Eller träning och träning. Första halvtimmen var han jätteledsen och blyg och ville absolut inte vara där. Men vi satt där och tittade på och till slut så sa han att han ville spela med mig litegran. Alltid en bra början. Vi stod och lira lite och sen tittade vi på när de spelade lite match. Nästa vecka ska vi prova igen.
därefter en snabbis till maxi för att inhandla lördagens godis plus lite annat smått och gott.
På kvällen gick vi över till mor och far. Annika (syrran) var där med sin son och vi skulle fira honom och Tuva ihop. Han fyllde 13 dagen innan Tuva. Vi åt smörgåstårta och förförsta gången åt jag lax och tyckte om det. Kors i taket. Jag har blivit vuxen hahaha. Nästa gång kanske jag slipper sitta vid småbarnsbordet där de bara äter korv med bröd hahahah.
En liten igelkott blev nyfiken och tittade fram. Såååå söt. Var bara tvungen att fotografera den.
Såg Robinson och käkade ostbågar. Kvällens unning. Haha( Bara Anette som fattar den). Sen stupa jag i säng. Hmmm gud vad tråkig jag måste vara.


Så glada var kidsen efter fotbollsträningen




Tuva öppnar present och Olle vägrar ta av sig mössan




Tuva och Kusin Jonatan




Nyfiken liten Kotte



Söndag:
Idag har vi varit varit hos barnens farfar Christer en stund. Han har precis opererats men är på bättringsvägen. Farmor Gunnel var också där och Farbror Carl-Johan. Vi fikade och sen fick Tuva öppna paket. Hon fick en jättefin klänning och en kofta. Kanoners.....
Lite senare blev det geocaching ute i Sandviken tillsammans med Carl-Johan (Team Vildmark). Vi tog 5 snabba och det fick räcka. Droppade också ett coin i en av cacharna. Sköj att få se den fortsatta färden på den.
Snabbdusch för kidsen innan bompa och när de somnat så loggades dagens cacheskörd. O nu sitter jag här och ska strax sova natten. Ska bli bättre på att uppdatera bloggen. Visserligen skriver jag inget vettigt  men det är bättre att skriva lite skit varje dag än att sitta i eftrehand. Man får ju för bövelen kram i skrivarhanden.
Over and out. Natti natti



Trött Garbo. Likatrött är jag nu. Natti natti


Kommentarer
Postat av: Paola

scenen var ju GRYMT liten hahaha menmen blir roligt att se det på film :p snygg bild på dig! påminner lite om carrey i sex and the city

2009-05-04 @ 09:20:19
Postat av: Mia

Hehe jag håller med. Jag tänkte också på Carrie när jag såg bilden ^^ Snyggt =)

Du ser ut att ha haft en toppenskön helg! Synd att de bara inte är längre.

2009-05-04 @ 15:15:39
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: carro

Det låter som ni har haft en toppenhelg men väldigt fullt upp! =) Grattis till Tuva på 3 års dagen!!

Kramar

2009-05-04 @ 17:11:26
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Kakan

hahaha älskade ditt inlägg, särskilt med korv och bröd-bordet, där får man ju alltid sitta!!

men lax är jädrigt gött!

2009-05-04 @ 19:37:50
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0