Åbydagen

Denna soliga underbara lördag vaknade ungarna hmm mycket tidigt nämligen 04.30. Då kom utbrott nummer 1. Med grus i ögoen hytte jag med näven åt dem och sa att det fortfarande var natt ahhhh.  Inte ens barnprogrammen har ju börjat då. Mitt andra stora utbrott kom ungefär 10.30 då Tuva vägrade ta på sig den nya blå blusen och envisades med att ha de tjockaste strumpbyxorna. Jag bara Herregud Tuva titta ut det är ju sol för bövelen. Vi båda var så arga. Hon för att hon var trött och jag för att jag ville komma iväg till Åby centrum. Det var ju Åbydagen idag med hmm en karusell, lottstånd, marknad med mera. Men som sagt jag vann till slut fighten och vi gick glada i hågen ner till centrum. Tuva åkte karusell och först såg hon lite nervös ut men så efteråt sa hon att det där var ju en karusell för bebisar haha och att hon ville åka en snabb. Olle åkte inte så han och mormor gick och fiska ankor, sånt där stånd där det är vinst varje gång. För det fisket fick han först en uppblåsbar hammare och andra gången en grön boll som han höll krampaktigt i resten av dagen. Tuva fiska hon med och hon vann precis samma saker. Andra gången fick hon hjälp av mig hehe. Jag såg var flickan satte ner ankan där man vann en boll så där satte jag ner metspöt oopppssss. Hon tog en röd boll. Sen blev det Lotter och vi vann både godis och nallar och en ballong konstnär gjorde två roliga ballonger åt dem. En dinosaurie och en sköldpadda. Mormor köpte också en varsin ballong åt dem. En Blixten ballong och en Dora. Tack snälla mamma/mormor. De blev så glada. Avslutade Åby dagen med att bjuda med mamma till Åby krog där vi åt middag.  Fläskfilé, rödvinssky och potatisgratäng. Mums i lilla kistan. Trötta men överlyckliga barn lekte med sina leksaker när vi kom hem. Mamma satt barnvakt en liten stund medans jag och Linus åkte och köpte kläder till barnen samt blommor till trädgården.
Nu är de snart sovdags. Vi har sett Robinson, (fel människa vann som vanligt) druckit kaffe, och sett sista avsnittet av CSI och nu är jag ganska trött.

OVER AND OUT



Tuva innan karusellen¨startade.




Tjo ho vad det går




Olle med sin gröna boll




Dinosaurie och sköldpadde ballong

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig dag. Ha en fortsatt trevlig helg, kram.

2009-05-31 @ 12:08:52
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Kakan

Kul med åbydagen...barnsligt roligt! Bra att du fick jobb, mindre kul att de var skitar, men som de andra sa man stöter på mer eller mindre bra ställen...även om man verkligen inte känner sig "duktig" när knäppisar är i närheten så lär man sig nog något av det i alla fall. Vi får ses snart!

2009-05-31 @ 15:36:33
URL: http://lejonkaka.blogg.se/
Postat av: Heidi

Han som gjorde ballongfigurerna e min systers pappa =) hehehe:P

2009-06-01 @ 19:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0