Toppendag

Uppe med tuppen och pigg som en lärka i dag. Braaaaa som Görel i "Mia och Klara" säger. Nävars skönt att man för en gång skull känner sig någorlunda utvilad. Kanon dag på praktiken. Hörde ett roligt uttryck av en pedagog ute på gården "mörtighet" Jag stod som en fågel holk innan jag fattade vad det betydde haha. Mörtighet är detsamma som att säga något småtaskigt (skojtaskigt). Den va lite skoj haha. Själv kände jag mig som gestapo hehe. Stod som en vakt vid sandlådan och tjatade på alla barn som prompt skulle till att leka i vattnet där. Om alla föräldrar bara en endaste gång tänkte lite och köpte bra och vattentäta kläder så skulle deras barn kunna leka grodyngel hur mycket de ville. Punkt slut ahhhh det var jobbigt. Hmm nog om detta. Till lunch var det fisk och det var så smaskigt. Man ska ju tydligen bli smart av att äta fisk men jag undrar om det inte är lite för sent för mig hahahaha. Skämta bara, det är aldrig för sent att bli smart..
IStökigt när jag kom hem med två griniga ungar som böla för minsta lilla. Ibland blir jag galen. Skönt när de somna. Usch så får man inte tänka fast idag var det verkligen det. Nu har jag inte tid att skriva mer. Måste ner till ett stort glas Cola och sen blir det nog lite "våra bästa år" Tjo ho

Over and out....

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha kul liknelse vid sandlådan, ständigt en av uppgifterna som dagisfröken ju! roligt inlägg:)

2009-03-11 @ 21:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0