Geocaching

Att min familj brinner för det här med geocaching är väl ingen hemlighet hehe. Har ofta fått frågan om vad det är för något, och man kan väl säga att det är en form av skattjakt med GPS. Man loggar in på geocaching sidan och fixar ett användarnamn (vårt är Team Garbo efter katten). När man gjort det så är det bara att gå in på sidan och hämta koordinater och bege sig ut och leta. Det finns en karta som visar ungefär var de olika cacherna ligger så du kan själv bestämma vilken du vill leta efter. När du hittat en så skriver du ditt namn i loggboken som ligger i cachen. I vissa finns bytes saker så man kan byta om man vill. För den som är intresserad finns mer information på http://www.geocaching.com/
Vårt Team har lagt 4 stycken cacher nu. Den senaste blev publicerad i går. Faktiskt ganska kul att se vilka som tar dem och vad de skriver om den. Det som jag tycker är svårast är att skriva lite om cachen. Det ska ju samtidigt locka lite. Så här skrev jag på den sensate hehe pinsamt. Cachen heter Cykeln "De stora röda cyklarna vid infarterna påminner oss bilister dagligen om fördelen med att cykla. Norrköping har blivit bättre och bättre som cykel stad men vi kan bli ännu bättre. Att cykla är också ett sätt till en bättre och trivsammare stadsmiljö samt bra för den egna hälsan.

Cachen är en filmburk och bör inte vara så svår att ta. Ta med egen penna. " Har även hittat en bra sidan som översätter på engelska hehe. Men nog om caching nu.

Snabb samannfattning om vad som hänt senaste dagarna. I onsdags var det dans på kvällen men jag mådde inte så bra så jag satt mest och titta på. Börjar ju som sagt bli gammal. Krämpor i benen haha. Bådar inte gott inför karnevalen i Nyköping som är den 8: e augusti hehe.
I torsdags var det tråkig förmiddag med mycket tårar. Men på eftermiddagen var vi på cachingtur i Nyköping och lyckades hitta 14 stycken inte illa. Fick även vår 3:e cache publicerad den dan.
I går fredag. Seg dag. Olle var lite däven. Storstäda hela huset. Damma, dammsuga och svabba + bytte i alla sängar. Mamma kom över på en snabbfika och det var räddningen. Senare på kvällen så åkte jag och Linus och handla och passade även på att placera ut vår 4:e cache som blev publiserad lite senare på kvällen.
Idag har det hänt så mycket men klockan är ju inte så mycket än. Mötte upp Linus vid kiosken och Olle fick åka med i tankbilen. Lite senare ska vi grilla hos mamma. Men nu är det kaffe dags så nu säger jag  OVER AND OUT



Fattar inte varför Linus tar såna kort hehe




Olle åker med i tankbilen. Överlycklig hmm


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har länge undrat vad det geocaching är, så tack för upplysningen! Låter intressant :)

2009-07-18 @ 11:35:31
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Anette

Är väl klart Olle var jättemallig över att åka lastbil, det är väl alla ;)

Puss

2009-07-18 @ 19:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0