Landet för länge sedan

Enligt mig en av de bästa barn filmerna som gjorts.  Såg den i morse med Tuva. Hon är sjuk och hemma från förskolan. Huvudrollen är den lille Apatosaurusungen Lillefot, vars mamma dör under en kamp mot Vasstand tyrannosaurus. Han måste klara sig själv för att ta sig till den enda plats på jorden där mat och vatten fortfarande finns kvar, Den stora dalen. På vägen möter han andra dinosaurieungar som har kommit bort ifrån sina föräldrar och som följer med honom på resan dit. Under resan lär de sig om samarbete och om vikten av att hålla ihop.
Ledmotivet "If we hold on together" sjungs av Diana Ross och är en av de vackratse låtar jag hört. Var tvungen att vända bort huvudet i slutet när den kom för tårana bara sprutade ut.  Helt underbar. I sverige hade filmen premiär 15 december 1989..
Förutom den här filmen så är mina 5 favoritfilmer.
1. Dirrty dancing 2
2. Stolen women, captured hearts
3. Dansar med vargar
4. Romeo must die
5. Den sista samurajen

Vilka är era favoritfilmer?




Den underbara låten med Diana Ross

Kommentarer
Postat av: Mia

* Min bästa väns bröllop

* Livsverket

* Sex and the city-filmen



De tre kan jag se huuur många gånger som helst. Kram

2009-07-14 @ 11:03:12
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Karin

stolen woman, captured heart handlar om indianer va... den har jag sett haha! Och den var skitrolig, alltså inte haha-rolig utan jätteskön att bara glo på.

Mina favvofilmer: Twilight, Under toscanas sol ( mår alltid mkt bättre efter den), Bodyguard, Se åt vänster där går en svensk. Slutscenen är den mest romantiska jag sett. kram

2009-07-14 @ 16:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0