En händelserik dag

En händelserik dag närmar sig sitt slut. Äntligen hehehe. Nu skrattar jag åt det men det var lagom roligt när allt hände. Tuva var hängig i morse så hon fick som sagt vara hemma med mig. Hmm mycket roligt och mycket film. Vid lunchtid mådde hon bättre och vi tog en tur till stan för att fika med Barbro. En mycket trevlig dam. Bodde granne med henne förut. Tuva fick en försenad födelsedags present (ett par rosa skor) Hon blev glad. Så skulle vi då åka hem och vad händer. Bilen går inte att öppna för batteriet har dött i nyckeln. Sätter då nyckel i låset och då går larmet. Man kan alltså inte öppna bildörren med nyckel. Pinsamt. Låste väntade att det skulle sluta och provade igen. Larmet gick. Fan! En gubbe kommer fram och frågar om det är min bil haha. Höll på att säga till honom "nä ring polisen, jag bara står här med nyckel för att det är kul" Idiot alltså.. Fick lite smått panik. Ringer Linus och är hysterisk ( som om han kan göra något när han sitter i lastbilen nere i Västervik) Linus lyckas till sist få tag i min pappa som hämtar reservnyckeln hemma hos oss och kommer till oss där vi står på spiralen parkeringen. Och ja det lyckas med denna nyckel. Glad i hågen åker jag hem och där väntar nästa problem. Jag låste inte dörren när jag åkte hemifrån men det gjorde min pappa efter att ha hämtat bil nyckeln haha. Tuva sov i bilen och jag visste att köksfönstret var öppet (2 meter ovanför marken). Baxade dit en stor låda och på något sätt lyckades jag ta mig in och igenom. Jag kan säga att fönstret inte är stort så det är ju tur att man är liten. Tur att ingen granne såg mig för då hade nog polisen varit här snabbare än kvickt. Mamma hon skrattade gott åt allt som hänt när hon lite senare kom över på fika haha och Linus hmm han var nog inte lika glad. Men vad gör det om hundra år.
Nu ska jag dricka kaffe och se ett inspelat avsnitt av "våra bästa år"

Over and out


Kommentarer
Postat av: Kakan

vilken jävla dag haha! tänk om man ändå kunde vara med och filma den haha! allt har ju en ände utom...korven för den har två. och jag är skittråkig och ska gå och lägga mig!

2009-07-14 @ 22:10:22
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0