Fundersam

Sitter just nu och funderar på hur jag bäst ska göra Bolivianska flaggan som ska sitta på min jacka. Det röda, gula och gröna är färdigt men hur sjutton ska jag göra statsvapnet och var ska BKN stå. BKN står för Bolivia Kommitté Norrköping för er som inte vet.  Har dansat där i många år och de betyder mycket för mig. Lite sentimentalt och snyftigt där.. Men som sagt, gillar ju att pyssla men det där blir nog svårt att göra själv. Hmmmm. Passade på att läsa lite om Flaggan när jag ändå var inne på datorn. På wikipedia stod detta.  

Bolivias flagga
antogs den 30 November 1851 Den har tre horisontella band: det övre är rött vilket symboliserar frihetskampen, det i mitten är gult för mineral och det nedre är grönt för naturen. Mitt på statsflaggan finns Bolivias statsvapen. Den tidigare flaggan från 1826 hade samma utseende, fast med fälten i ordningen gult, grönt, rött uppifrån, alltså som Litauens flagga ser ut
.



Nog med trams nu är det natten som gäller.

OVER AND OUT.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0