Jul, o Du underbara och stressiga jul

Jaha då var et samma visa igen då. Dålig uppdatering innebär mer för mig att skriva nu. Gwaaa. Lär mig aldrig haha.

Onsdag:
Shoppade det sista på stan. SKÖNT.... Därefter skulle vi snabbfika med Barbro (gamla granntanten) men blev kvar i flera timmar. Vi hade spå himla trevlig och pratade om allt mellan himmel och jord. Precis när vi kom hem, ringde Sussi barnens fröken och frågade om vi inte kunde komma till dagiset och hålla henne sällskap. Hon var ensam med två barn. In i bilen igen och så satt jag där en stund och babbla. Städade det sista på kvällen sen plus att vi ställde ut gröt till tomten.

JULAFTON:
Uppe med tuppen och kan man tänka sig. Tomten hade varit och lämnat paket hos oss och även ätit upp gröten. Kidsen överlyckliga och förväntansfulla. Vid ca elva begav vi oss hem till Familjen Ohlin (Linus syster) för julfirande. Mycket trevlig. Glögg, god mat, tomte, paket och dessutom en stor brasa på gården gjorde dagen och kvällen prefekt. Jag hade visst varit lite snäll under året för jag fick några paket hehe. Kidsen=bortskämda fick hur mycket som helst. Det riktigt lyste om dem för varje paket de öppnade. Jaja det var lite kortfattat om jul.

Några kort nedan


Tuva och Ebba tittar på tomten





Olle med slips men utan skjorta. Den åkte av precis innan





Tack tack snälla tomten





Ännu mer tack och kram





Värst vad snälla vi hade varit i år då hehehe......





Herta och Kicka slåss om tomten (Hertas julklapp)




Fredag:
Slappar dag. Lekte ute i snön. Lekte inne med nya leksakerna. Såg Ice age 3 ca 3 gånger. Tjo hoooo. Marcus sov över hos oss.

Idag:
Idga har jag pluggat. Gjorde min komplettering. Tänkte att det var lika bra att passa på när Marcus är här. Han är riktigt duktig på att skriva så jag kunde fråga lite.

Sen surade jag lite. Och nu är det kväll och jag surar fortfarande


Over and out

Kommentarer
Postat av: Kakan

Jovars...granen typ tippar av sin vikt ( därunder ..)

men det var ju för väl att klapparna inte ramlar av släden...

2009-12-30 @ 00:02:00
URL: http://lejonkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0