Händelserik fredag.....

Vilken underbar och solig dag det var i går. Tro det eller ej så var jag faktiskt uppe tidigt och hjälpte till ute hehe. Inte ¨så vanligt  hehe. Klättrade 6-7 meter upp på en ranglig stege och plockade bort alla fågelbon som finns under taknocken. Vill ju inte ha fågelinfluensa i huset. De skabbiga fåglar som bor där är så äckliga. Fegis Linus vågade inte och vem skickar han upp då, jo en som är mer harig. Tror han blev imponerad i allafall. Det var högt och jag trodde flera gånger att jag skulle ramla ner speciellt när det var en irriterad geting bakom mig ahhhh. Hade den försökt sticka mig så hade jag hoppat hehe.

En snabbis ner till stan sen. Passade på att logga cachen vid femöresbron. Såååå lätt att det nästan var pinsamt. Men mycket mugglare i närheten. Den på djurkyrkogården gick vi däremot bet på. Fattar inte var den är alltså. Jaja ska fråga C-J om mer ledtrådar hehe. Tröstade oss med glass och kaffe på mcdonalds innan vi gluttade lite i alla affärer. Tittade på en boxningssäck på Stadium. Troligtvis inhandlas den i morgon tjo hoooo.

Bakade knäckiga kakor när jag kom hem och faktiskt blev dem goda. Har överträffat mig själv. Förstår inte. Att laga mat är jag kass på men inte att baka kakor, bullar hmm och pizza. Får väl öppna kondis haha. Under tiden som kakorna stod och svalna så kom Linus kompis förbi med en trappa som vi skulle ställa stegen på och än en gång var det dags för mig att gå upp igen. Denna gång ytterligare 1 meter upp. Såå otäckt men det gick. Fick bort det största boet. Skönt det för nu kankse Olle slipper vakna av deras prassel och kvitter varje morgon. Bläääää
Mor och far kom över senare och vi åt i hop. Till dessert blev det knäckiga kakor hehe.

Gjorde ett frest sent på kvällen på en cache som heter "ca 60 meter". Det är 4:e gången vi är här och även denna gång gick vi bet. Fattar verkligen inte var den är. Det står i beskrivningen att man ska tänka annorlunda och att barn kan se denna plats som levande. Undrar var fantasin tagit vägen. Eller är det så att man har för mycket fantasi och ser levande saker i allt där uppe. Svår är den i alla fall men nu börjar jag bli förbannad. Klättrat upp ner i dessa berg och skrevor tusen gånger och ser ut som en bergsget. Pinsamt....

Nä nu ska vi ut i solen och påta i trädgården och sen blir det Stadium tjo hooooo.
Avslutar med en bild på ungarna från senaste gången när vi var ute på geocaching



Chao........


Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas innerligt att du hade skyddskläder när du rensade bort fågelboen. Fåglar har loppor som fan. Pappa rensade ett fågelbo en ggn och vi fick in fågelloppor i hela huset. De bits och ger jävliga märken som kliar. Vi fick ringa Anticimex för att få bort dem.

Kram

2009-04-18 @ 12:13:45
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Karin

kluriga de där...

2009-04-18 @ 22:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0